13 Aralık 2014 Cumartesi

Türkiye İş Bankası Müzesi

Hatırlarsanız son maceramızda kızçelerle Eminönü'ne gitmiş; kendimize Pandeli'de dillere destan bir ziyafet çekmiştik.

Ziyafetin üstüne Mısır çarşısında dolanırken; Lady Charlotte ile kendimize birer yüzük aldık. İnce altın, etrafı nazar boncuğu mineli tatlışko birer yüzük. Sonra eve gelince bir baktım, benim yüzükteki minelerden biri düşmüş. O yüzden bu hafta yine sokaklara dökülüp Eminönü'ne gittim ama buralarda gezmeyi çok sevdiğimden pek keyiflendim.

Yüzüğü götürüp tamir etsinler diye kuyumcunun kafasına attıktan sonra, ne zamandır ziyaret etmek istediğim Türkiye İş Bankası Müzesine gittim.


Yeni Camii

Müzenin yeri çok kolay, hemen Yeni Camii'nin arkasında. 


Türkiye İş Bankası Müzes,

Müze kapısında çok yakışıklı bir sarışın tarafından karşılandım:)




Müzeye giriş ücretsiz, girerken hemen broşürünüzü veriyorlar, üst kattan gezmeye başlıyoruz. 

Merdivenler soluk kesici, içeri adım attığınız anda etkileniyorsunuz zaten.






Müzenin ilk kurulduğu günlerden itibaren saklanmış tüm vesaikleri, siyah beyaz fotoğrafları, film gösterileri ile, hem bankanın hem genç Türkiye Cumhuriyetinin tarihine tanıklık ediyoruz.






Salonlar dönemlere göre düzenlenmiş, her salonda belgeler, fotoğraflar, o dönemde kullanılan ofis araçları ve interaktif standlar mevcut. Bu standlardan fotoğraflara bakıp belgeleri inceleyebilirsiniz. Beni en çok duygulandıran o güzelim İş Bankası kumbaraları oldu. Sizin de var mıydı parlak İş Bankası kumbaranız?











Müzenin giriş katı, ilk İş Bankası şubesi gibi düzenlenmiş, o kadar güzel ki! Sanki Gringotts  Büyücü Bankası koridorlarında gezer gibi hissediyorsunuz.





İlk İş Bankası çalışanları:



Banka hesap cüzdanları:



Memur ve Memurelerin Dikkatine: 

Bazı koşullar ne kadar ağırmış...


Müzenin en heyecanlı kısmı ise, sarmal merdivenlerden aşağıya inerek banka kasasını ve emanet kasalarını ziyaret ettiğimiz bodrum katı!







Kasalar Hollanda Malı imiş :





Kasa dairesinden çıkınca daracık bir koridordan yürüyerek emanet kasası kısmına geçiyoruz. Ama ne koridor! Nefis ışıklandırması ile Matrix'in içinden yürümüş oluyorsunuz:

what is matriks ulaaan?

 Emanet kasalarından bazılarının kapağı açık, içindeki eski objeleri keşfedebilirsiniz:)








Peki, siz olsanız kasanızda ne saklarsınız?



Müzenin web sayfası : http://www.muze.isbank.com.tr/


xo xo

2 yorum:

  1. Bayıldın değil mi kasalara? Bende hastası olmuştum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. eveeettt bayıldım :) çok şahane yapmışlar bodrum katını.

      Sil

Yaz ki muhabbet olsun.