23 Şubat 2011 Çarşamba

Ezel 2. Sezon 22. Bölüm : ÜÇÜNCÜ ADAM

Eveett, nihayet Kenan Birkan'ın malikanesindeki yatırın ortaya çıktığı, sırlar odasının açıldığı bir bölüm izledik Ezel'de dostlar. Kenan Birkan and the Chamber Of Secrets! Ve Eyşan sırlar odasını açtı, o şeytandan başkası açamazdı zaten odayı:))))  Ayrıca 2 günlük hamile kadını korkutup çocuk düşürten bir kiralık katile tanık olduk.

Kesinlikle izlenmesi gereken bir bölümdü ama. Bitince çok özleyeceğim ben Ezel'i. Bu topraklara böyle bir dizi daha gelmez, sanmıyorum.Olursa da yine Kerem Deren yazacaktır sanıyorum. Ekrana kilitlendim ben bu son bölümde, su falan içmeyi, portakal soymayı bile unuttum. Öylece ekrana yapışıp izledim sadece.



DİKKAT SPOILER



EZEL 55. BÖLÜM




Kenan Birkan ve Ramiz Dayı sahilde başbaşa buluşup bir anlaşma yaptılar. Bir süreliğine hiç bir taraftan adam ölmeyecekti. Dayı Kenan'la dalga geçti , "yoksa aşık mısın sen çocuk, eyvaah" "bir süre ölüm, kan olmasın" dedi Kenan. Dayı "ne kadar bu süre?" diye sordu, "sen Eyşan'dan sıkılana kadar mı?" . O zaman Kenan buz gibi bi sesle dedi ki ,"Selma şu an korumalarınla Nişantaşı'nda, sana ipek gömlek alıyor. Azad o tamircinin tamirhanesinde kahvaltı yapıyor." Dayı kabul etti, tokalaştılar. "Merak etme Ramiz abi" dedi Kenan, biz adamı öldürmekten beter etmeyi de biliriz". Dayı da "artık zaman benim için değil senin için azalıyor Kenan" dedi.

Azad hakikaten Ali abiyle tamirhanede kahvaltı yapıyor idi ama sucuklu yumurtadan yiyemedi, tuvalete koştu. Tabii kaç yılın Türk filmi izleyicileri olarak hemen anlamıştık ne döndüğünü. Ali gitti, Azad Bade'yi aradı, o da Ezel'le kahvaltıda idi. Ezel'e Ramiz'le tanışmadığını söylüyor idi. Bak şimdi??? Badecik neden Ramiz ile tanışmak istiyor?? Kenan'ın casusu mu gerçekten acaba??? Neyse Azad Bade'ye hamile olduğunu söyleyip yanına çağırdı.

Birkan malikanesinde Kenan'la sol topu Kaya toplantıda idiler. Cengo geldi ve anladı ateşkesi. "Biz senin kafanı karıştırdık" dedi Kenan'a. Sen bizden önce nerede kalmıştın?" "Azad'da kalmıştım". "bırak bendevam edeyim kaldığın yerden" diye ısrar etti Cengo.  "Anlaşma yaptım öldürmeyeceğiz" dedi Kenan. Cevap : "Öldürmeyeceğiz, süründüreceğiz."

Hani geçen bölüm Kenan'ın ipliğini savcıya çıkartan kahraman Engin komiser vardı ya, onu Kars'a sürmüşler annem, Ezel de geçirmeye gitti. Engin dedi ki : "Yanlış kişinin peşindesin, Kenan'la bitmiyor. Ramiz, Selma, Kenan... üçünün ortak bir paydası var. O paydayı bul, olay çözülür" Sonra da bi zarf verdi. Amanın bu Kenan ile Selma'nın telli duvaklı düğün fotosu idi, tarih 12 Mart 1981, üstüme iyilik sağlık.
Ezel hemen Eyşan'ı arayıp görüşme ayarladı. Can'ı gösterme bahanesi ile onunla buluşacaktı Eyşan.

Cengiz Şebnem'i aradı. La bu Şebnem iyice hain, alçak bi tip oldu nasıl ya anlamadım gitti. Cengiz Şebo'dan Azad'ı bulmasını istedi. Şebo da Azad'ı arayıp "Tefo'nun bende kalan eşyalarını getireyim" ayağına buluşma ayarladı.

Bade tamirhaneye gelip Azad'la konuştu. Yalnız bi çocukluk geçirmiş olan Azad, Ali'nin küçük Ramiz olmak istediğini biliyor, çocuğun da kendisi gibi berbat bir çocukluk yaşayacağını düşünüyor, o yüzden kürtaj olmak istiyordu. Öffff onu hamile kalmadan düşünecektin, Avrupa görmüş kızsın, sen de mi doğum kontrolünden bihaber dizi karakteri oldun kızım ya???

Ali, Dayı'nın yanındaydı, yüzleştiler. Dayı biraz azarladı sonra "adamım olacaksan eğer işin başına geçeceksin" dedi. Ama Ali ya Azad'ı ya bu koltuğu seçecekti ve kararını da akşama kadar bildirecekti. Sonra Dayı bi iş verdi Ali'ye "ama silah yok, kafa dağıtmak yok, önce konuşmayı öğren" dedi, yolladı.



Ezel çocuk parkında Eyşan, Cengiz ve Can'la buluştu; Eyşan'la fısır fısır konuşup Kenan'ın büyük sırrını bulmasını istedi. Fotoğrafı gösterdi, "düğünle alakası var, onu bul" dedi.


Şebo tamirhaneye geldi, yalandan Tefo diye ağladı, pis yalancı hain alçak, sonra Azad'ın masada doktorunun kartı vardı, onu aldı, Azad'mış gibi arayıp Azad'ın kürtaj yaptıracağını öğrendi. Sonra da Cengiz'i arayıp haber verdi.

197?
Hatırlarsanız en son Ramiz'le Selma'yı kuliste halvet olurken görmüştük. Bunların işi bitti, o esnada Kenan kapıya geldi, bin tane özür diledi "Ramiz abi sen benim abimsin, öyle demek istemedim, ben çocuğum, sen de benim abimsin" dedi. Ramiz'le Selma toparlandılar, Kenoş'u içeri aldılar, Kenan ellerini tuttu, "yine eskisi gibi olalım, can dostum, sevgilim, ben" dedi. O zaman Ramiz artık vicdan azabına dayanamayıp kaçtı, Kenan da peşinden seyirtti. "Unuturuz olanları" dedi. "Baştan başlarız" dedi. Sonra Ramiz'e sarıldı ama Ramiz perperişandı.

2011
Ali barda yine kerpeteni şıklata şıklata kafayı sıyırıyordu. Ali Azad'ın onu sevmemesinden, ondan bıkmasından korkuyordu. Bi işaret görmek istiyordu. Tefo da onu gaza getirmeye çalışıyordu, önemli olan Ali'nin  Azad'ı seçmesiydi. Bunlar kalkıp kuyumcunun işini halletmeye gittiler. Ama herkese kafa attı Ali, eşşek sudan gelene kadar dövdü herifleri. "Kafa yarmadan kafa boşaltamazsın Tefooo" dedi bi de ahahah, o esnada bunlar yerde serili, her yer birbirine girmiş, aaaa Tefo bi baktı, bi tane tektaş, "işte işaret Ali abi" dedi Tefo.




Eyşan Kenan'ın yanına gitti, ona yakın davranmaya çalıştı, "Selma'yı mı düşünüyorsun" diye sordu. Höyyff taş gibi Kenan o botokslu Selma'nın nesini düşünecek kızım ya?? "Ben onu düşünmem pek" dedi Kenan. Çünkü Selma'yı düşününce Ramiz'i ve üçünün başına gelenleri de düşünüyordu. "Ne zaman anladın Selma'nın Ramiz'i sevdiğini?" diye sordu, "Anlamadım ki" dedi Kenan. Ah Haluk Bilginer sizi yerler. Ne hoş oynuyor, ne ince ince konuşuyor ah ah.

Ve böylece Kenan herşeyi itiraf etti. Bütün hatıraları, eski fotoğrafları, ne varsa kaldırmış, evdeki SIRLAR ODASIna saklamış meğersem Kenan . Bu odaya kimse giremezdi, Kenan bile girmeye cesaret edemezdi, çünkü  "Ramiz'i düşünmeden Selma'yı düşünemedim ben hiç"

197?
Ramiz mekanda, gençler gelmiş onlarla konuşuyordu, bunlar ülkücü gençlerdi ve silah istiyorlardı. Ramiz "Silahı vatan diye birbirini öldüren gençlere vermem" dedi, "vatana yararlı mı olmak istiyorsunuz, gidin okulunuzu okuyun" dedi. "Sizin kanlı davanız benim mekanımda hükümsüzdür" dedi. Yürü be Ramiz.  Sonra Selma çağırdı Ramiz'i. Kenan'a aralarındaki ilişkiyi ne zaman söyleyeceğini sordu. "Söyleyecek birşey yok" cevabını alınca da fıttırdı. "O zaman artık hiç birşey yok, yüzümü bile görmeyeceksin" dedi. Ramiz "sen bana ne yaptın Selma, kardeşimi sattım, sen bana  ne yaptın?" diye inledi. Selma da "sen bana ne yaptın" diye ağlandı "ben de aile istiyorum, çocuk istiyorum, hiç aklına geldi mi??"

Ramiz dışarı çıktı, aa o çocuklar gitmemiş, bunu tehdit ettiler, bu da hepsini dövüp kovdu.

2011
Azad jinekoloğuna gelmiş, kaldırımda oturmuş gitsem mi gitmesem mi diye düşünürken a aaa, Cengiz geldi yanıbaşında bitti. Azad da buna herşeyi söyledi, Cengiz de ona Can'ın doğduğu günü anlatınca Azad höngürt şakırt ağlayarak vazgeçti tabii.

Barda Ali almış eline yüzüğü prova yapıyordu. Huzursuzlanan Bade gelip Ali'nin biran önce Azad'ın yanına gitmesini söyledi, sonra da "kürtaj olacak" deyiverdi. Ali çöktü o zaman "bana haber bile vermedi" diye.

Birkan şatosunda ise, alt kata inen Eyşan telefonla Ezel'i aradı ve Sırlar Odasından bahsetti.  Ezel telefonu kapatma dedi, böylece Eyşan tek tek kapıları deneyerek sonunda kilitli olanı buldu, tokasıyla açtı, içeri girdi, amanın içeride her yerde haber kupürleri, yazılar, bişeyler, kitaplar, o eski İki Şehrin Hikayesi vardı mesela:)) Kenan da Eyşan'ı aramaktaydı. Ve Eyşan Sırlar Odasının gizemini çözecek mektubu bulmuştu işte!

Kenan tam kapıyı açıp içeri girecekken Cengiz geldi. Azad'ı söyledi Kenan'a "yap de yapayım" diye üsteledi, Kenan "yap" dedi, "Ama Dubrovnik'deki gibi çuvallamayın" dedi. Hatırlarsanız Tefo gidip Dubrovnik'de Azad'ı kurtarmıştı ilk sezonda.



Eyşan bulduğu şeyi Ezel'e okudu, Ezel "harikasın" dedi, bunu da bardan kalkıp Ezel'in yanına gelmeye çalışan Bade duydu, ayhh bunlar sıradan türk dizilerinde olan ve Ezel'de olmaması gereken klişe sahneler ama ya!

Ezel arabaya atladığı gibi parka Eyşan'la buluşmaya gitti. Bade de taksiyle bunları takip etti ve sarılmalarını gördü.

Ali tamirhaneye geldi, Azad'a bozuk davrandı, Azad ona haberi söylemeye çalıştı ama suratsızlığından fırsat bulamadı.

197?
Kenan, Ramiz'le Selma'yı SELVİ BOYLUM AL YAZMALIM filmine götürmüş idi. Selma ortada, bi yandan Ramiz fısır fısır "sen istersen ben bi yolunu bulurum Selma" , beri yandan Kenan "affetmedin mi beni affetmedin mi Selma" derken Selma sinemada "yeteeeerrr" diye bi çığlık attı. Çıkışta da ikisini de atarlandı, "biriniz de beni düşünün, bana bakın"...

2011
Ezel mektubu okudu, Eyşan Dubrovnik'den bahsettiklerini ne demek istediklerini anlamadığını söyledi.

Ezel şaşkındı mektupta yazanlardan dolayı "Nerde o zaman? Nasıl sakladı, onca zaman Kenan nasıl sakladı???"  Ezel bu bilgiye ulaştığı için Eyşan'ın hayatından endişeliydi "seni nasıl koruyacağım?", "Herkesin hayatını kurtaramazsın" dedi Eyşan, böylece Ezel'in jeton düştü, "Dubrovnik, Azad! Azad'ın peşindeler!" .

Azad Ali'nin ters tavırlarına kızdı, markete gitti. Telefonunu da açmadı salak. Ezel ona ulaşamayınca Ali'yi aradı "Temmuz geliyor, Azad'ın peşinde"



Bundan sonrası o kadar heyecanlıydı ki not mot alamadım. Ali çılgınlar gibi markete koşarken nihayet telini açan Azad'a ulaştı. "çık ordan çııııkk" Azad kapıya koştu, kapılar kilitlenmişti. Kenafir gözlü Converseli psikopat katil Azad'ı buldu. "Burda" dedi Azad, "seni seviyorum" dedi sonra Ali'ye ve telefonu atıp saklandı.

Telefonu kenafir gözlü aldı, Ali gelmiş bu esnada kapının bi tarafında Ali, diğer tarafında elinde silahıyla Temmuz, Azad'ı saçından sürükledi, Ali çığlıklar atıyor, Azad bağırıyor, ay izlemeniz gerekiyordu, ben kilitlendim resmen bu sahnelerde. Ali Temmuz'a yalvardı, Azad "yapma ben hamileyim" diye ağladı ama nafile...


Malikanede Kenan Birkan sırlar odasına girdi, o mektupta meğersem şöyle birşeyler yazıyormuş "birbirimize kötü şeyler yaptık Ramiz abi. Ama artık duralım. Selma hamile. Bizim bir çocuğumuz olacak. Bir kızımız olacak hissediyorum Ramiz abi, bizim bir kızımız olacak. Artık bırak bizi, kızımızı bize bağışla..."

197?
Sinemadan hışımla çıkan Selma gazinoya daldı. Ama Ramiz'in dövdüğü ülkücü gençler mekanı basmışlar, Selma'yı yakaladılar, Kenan'ı vurdular mı ne , Kenan yere yığıldı, Selma "Ramiz" diye feryad etti, Ramiz koştu yetişti, onu da sağ elinden vurdular, Allah bu Ramiz silahı sol eline alıp havada uçarak sol eliyle herkesi vurdu, muhteşem bir sahneydi. Koşup Selma'ya sarıldı, bunlar ağlayarak öpüşüp koklaşırken yerde yatan Kenan herşeyi gördü. İnanılmaz bir sahneydi, Kenan yavaşça ayağa kalktı ve yaralı adamlardan biri Kenan'ı sırtından vurdu. Ramiz hemen o adamı öldürdü ama Kenan yerlere yıkılmıştı, Selma "aç gözünü Kenan" diye ağlamaya başladı. İnanılmaz güzel yazılmış ve çekilmişti bu sahne, Kenan  hem mecazi hem gerçek anlamda sırtından vurulmuştu.

2011
Sırlar odasında Kenan Birkan hıçkıra hıçkıra , içi parçalanarak ağlıyordu. Bir oyuncak bebeğe sarılmıştı, bebeğin etiketinde "kızıma ilk hediyem" yazıyordu, ve Kenan Birkan "affett, affettt" diye inleyerek, hıçkıra hıçkıra ağladı.

Silah sesi duyan Ali kapıyı kırıp markete daldı, Ezel de yetişti, ambulans çağırdı. Azad kan içinde düşük yapıyordu. Temmuz onu vurmamıştı. Korkudan çocuğunu düşürtmüştü??????????

Of ya, nasıl bir kurgu, nasıl bir senaryo?? Müthişti müthiş! Vakit bulan izlesin derim ben.

xo xo

9 yorum:

  1. ben izlemeyi tamamen bıraktım, senden takip ediyorum kaç haftadır.

    YanıtlaSil
  2. Yorgundum Pazartesi sonunu kaçırdım. Cidden çok uzun ama bu diziler baydı artık. Buna bir çözüm bulsunlar. Ee bu durumda Azad Kenan'ın kızı mı? Yoksa bir çocukları varmışda Selma ile ölmüş mü? Azad Kenanın kızı çıkarsa çok klişe olur, sürpriz olmaz yani öyle olmasın.

    YanıtlaSil
  3. Sahaf : bu bölüm süferdi süfer:)) izlemeye değerdi yani.

    Joey : Azad Kenan'ın kızı mı bilemedim. dediğin gibi kızıysa neden onu öldürtmeye çalışıyor?? Acaba Ramiz Selma ile Kenan'ın çocuğunu mu öldürmüştü? ona da aklım yatmadı ama Kenan intikam alırken Ramiz'in bütün oğullarını öldürtmüştü ya, bi çocuk davası var bakalım hayırlısı.

    YanıtlaSil
  4. Sakın Bade Kenan'ın kızı olmasın? Saçmaladım mı? Bu bölüm inanılmazdı gerçekten, ben de izleyebildim nihayet.

    YanıtlaSil
  5. Yaşlanınca okuycam ben bu yazıları :)

    YanıtlaSil
  6. Ennecim, valla olabilir, Bade hakikaten bu kadar mesmelek, saftirik bi karakter mi ? son bölümde Ezel'e "ramiz'le tanışmadım" demesinden kıllandım mesela ben. Evet olabilir. Ama bu zamana kadar nerdeydi, acayip bi hikaye yazmaları gerekiyor

    Korhoş : bi gün herkes Ezel'i izleyecek:)))

    YanıtlaSil
  7. Canım blogumda ödülün var:)

    YanıtlaSil
  8. Ay bu diziyi izlemeyen tek ben kaldim herhalde.)

    YanıtlaSil
  9. Kitap Kurduyum Ben : çook teşekkürler:))

    Stil Direktörü : Ay Edacım sen yine Ezel yazısına denk düştün bebeğim:))

    YanıtlaSil

Yaz ki muhabbet olsun.