28 Haziran 2010 Pazartesi

Bugün ne aldım?

Bugün internetten 10 liraya aşşağıdaki CD'yi aldım sevgili seyirciler :


Sebebi, CD'de Ezel'de Dayı'nın çok sevdiği ve diziye çok etkileyici şekilde yerleştirdikleri iki şarkı var : Bir İhtimal Daha var ve Kara Sevda (Barış Manço değil Böyle bir kara sevdakara toprakta biter :)))). Nigar Uluerer de harika söylüyor.

Ben bu değerli sanatçımızın bu kadar şahane sesi olduğunu vallahi bilmiyordum. Kendisini de yıllar yılı NİGAR ULUMEMELER diye tanıdık. Müsebbibi abilerim odasında bulduğum Gırgır ve Fırt külliyatı. (Yani sadece Kemalettin Tuğcu romanı bulmamıştım)

Gırgır sapsarıydı, Muhlis Bey ve Yavlum Mithat ile Eşşek Herif en sevdiğimiz kahramanlardı. Muhlis Bey Mithat'ın annesine hastaydı, "aaa kıllı baba tatlısı" diye ağda toplarını yemişti :))) Birkaç sene önce Muhlis Beyin külliyatı çıktı hatta, ben de aldım:)


Eşşek Herifte en sevdiğim tip mahallenin delisi Deli Ziya idi, böyle yaz kış paltosuyla dolaşan, paltonun ceplerinde miv miv kedi yavrusu ya da mikrop besleyen, kocaman bi taşın üstünde oturan bi tipti. Eşşek Herifin babası mahallenin olgun ve de dolgun teyzesi Nurtop Hanıma aşıktı :)) Ben de Nurtop'un ismine hasta olurdum, aklıma gelseydi kedimin adını Nurtop koyardım püaahahahah Nurtooopp gel pisi pisi :)))


Yanlış hatırlamıyorsam , mallıkta sınır tanımayan bilim adamı Zihni Sinir PROCELERİ ile Utanmaz Adam ve tabii Avanak Avni de Gırgır'da tanıştığımız tiplemelerdi. Bu dıgıl mıgıl diye konuşan , dişlek keltoş sevimli velet Avni'nin büyük halini de hatırlıyorum ben. Böyle baya saçlı maçlı, paltolu maltolu komik bi tipti, sonradan nasıl oldu da o minik velete dönüştü onu hatırlamıyorum yalnız.



Fırt küçücüktü, ama renkliydi. Kapakta yarı çıplak bi kadın resmi olurdu ama memeleri yıldızla kapatılırdı. Burada en sevdiğimiz tipler Tarzan ve Arap Kadri idi, amanın Arap Kadrinin gevşek donunu kim hatırlamaz? Eğer çok fena uydurmuyorsam bu seride bi de kabile şefi ve şefin taş ötesi kızı Çikita filan da vardı :)))

İşte böyle dostlar. Aldığım CD de evlere şenlik çıktı, sanki bildiğin kasetten CD'ye çekmişler, kalite berbat. Öte yandan 2 şarkı dışından kalan diğer şarkılar da hoşuma gitmedi , yok Nikahsız Aşk, işte Pencerenin Perdesi filan bana uymadı. Neyse ki sadece 10 tl idi offf.

xo xo

5 yorum:

  1. biraz geriden geldim ama kusura bakma:) bi zamanlar hayatın tadı tuzu olanlardan biri idi bu iki mizah dergisi. hatta daha çok tadıydılar. dünya sıralamasında mad ve krokodil dergilerinden sonra 3.ve 4 idiler ve o zaman 1.000.000 tiraj yaptıkları söylenirdi. Her salı fırt, her cuma da gırgır eve girerdi. okula vapurla giderken görürdüm çıktıkları gün ikisini herkesin elinde.

    Gırgırda en favorim en kahraman rıdvandı çizim olarak da mizah olarak da.fırtta da zarzalak mahmutu severdim. gırgırı oğuz aral, fırtı da kardeşi tekin aral yönetirdi.oğuz aral huysuz ihtiyar olarak tanınır genç karikatürist adaylarına sürekli gereksiz taramalardan kaçınmalarını tembihlerdi. ergün gündüz,hasan kaçan,latif demirci,behiç pek,ilban ertem,gani müjde ve daha niceleri burda yetişti ve birer ustaya dönüştü.sonra ne olduysa bir gün karanlık bi takım hikayelerin ardından bunlar el değiştirdi.içinden ayrılanlar hıbırı ve lemanı çıkarırken; kalanlarla avni ve dıgıl dergileri çıkartıldı ama pek uzun ömürlü olmadılar. önce tekin sonra oğuz aral 2000li yıllarda Hakk'ın rahmetine kavuştu. hatta cihangirde oğuz aralın bir heykeli vardı ama birileri o heykeli yok ettiydi. şimdi tekinin kızı ayşe aral -benim de mektup arkadaşım- hürriyetin internet sayfasında yazıyor ve zaman zaman babasının yazılarına yer verip bizi duygulandırıyor. Şimdilerde çıkan uykusuz ya da penguen'in mizah kalitesine asla haksızlık etmek istemem, çok başarılılar ama gene de bana bir zamanlar gırgırdan aldığım zevki veremedi. çünkü onlar işini iyi yapıyor ama aslında mizahın kendisi evrildi değişen hayatımızla.
    bense fırtın neredeyse bütün sayılarını toplamayı başardım ve şimdi gırgıra başladım hala bu kadar güncel ve komik olabilmelerine hayranlık duyarak.

    YanıtlaSil
  2. huysuz ihtiyar olarak karikatürlere de konu olur, çizerleri kovalardı filan fazla tarama yapanları , yanlış hatırlamıyorsam.

    bu bölünmelerden sonra Dıgıl'da Vah Vahap Vah karakteri çıkmıştı, ben ona çok gülerdim. Gayet hanzo bi karakterdi bu, sonra otobüste bi kadının poposunu elledi, caart poposu çıktı, memesini elledi, küüt iki iri meme çıkarttı yani sonunda kadına dönmüştü, çocuk bile doğurmuştu: ŞEMİSTAN. Sonradan düzelip bi kadınla evlenmişti sanırsam, bi de kızı olmuştu Cevriye:))) İnsanın böyle acayip şeyleri hatırlaması ne tuhaf değil mi?

    YanıtlaSil
  3. Gırgırda Özal kafaları vardı diye hatırlıyorum.

    YanıtlaSil
  4. evet evet.. Turgutlar derginin fiyatını gösteriyordu:))

    YanıtlaSil
  5. Haaaaa evet ben de nedir onlar diye hatırlamaya çalışıyordum. Pek minikciktim de o zaman ondan hatırlayamadım :p :p

    YanıtlaSil

Yaz ki muhabbet olsun.