25 Şubat 2009 Çarşamba

üç tarafı denizlerle bir tarafı zalimlerle çevrili canım memleketim

çok yorucu geçen bir günün ardından eve gelip , yemmek sepetinden sölediğimiz elma dilimli patates ve italyan ussulu dominos pizza üzerine yeterli miktardaki miller ve sigara dozunu aldıktan sonra televizyon odasına geçmiştik. sonra televizyonda bir bulut olsam diye bir dizi başladı.
bizi aldı başka diyarlara götürdü. çekimlerdeki derinlik , renklerin vurgusu amelie filminin güneydoğu anadolu versiyonu hissiyatı uyandırıyordu. dizi mardin midyatta çekilmeye başlanmıştı.
maalesef senaryo amelie kadar sürrealist ve mutlu bir hikaye değil çünkü güneydoğu anadoludaki aşiret sistemini , kadınların ve fakirlerin gördüğü eziyeti ama herşeye rağmen aşkı ve umudu kaybetmemeyi anlatıyor.fakat daha ilk bölümden senaryonun gücü ve özellikle başrollerden narin rolünü oynayan ablanın iyi oyunculuğu dikkat çekiyor. bir de tabi dizi müziği var ki şahane oturtmuşlar : üryan geldim , üryan giderim.
şiddetle izlemenizi tavsiye ederim.

5 yorum:

  1. Kııııız, sen yoksa Judy gibi diyet miyet yapmıyoooo musun beeea!!! Bi de yazmış pattes mattes diye, yaaaaa acım acıııım verdiğim kiloların gitmesiyle kikirikleştirdiğim "vücüdümü" muhafaza etmek için no junk food şeklinde giderken böyle bir post yazılır beeea, paçççoz!!! Haddini bil!!! :PPP Öptüüüüm bebeğim :)

    YanıtlaSil
  2. Başkan kusura bakma, ben günah işledim, cumartesi günü dilli kaşşarlı ve de pastırmalı kaşşarlı tostları götürdüm, akşamında da bütün kızarmış ne varsa, patates, sosis, peynir pane, biralar, tequilalarrr...

    ama sonra geri döndüm sıkıcı diyet yaşamına hee, yanlış anlama olmasın :)))

    Charlottecuğum, benim izlediğim tek kırsal bölge dizisi Asmalı Konak idi...Yalıda yaşayan, oda kapılarını dinleyen, kıçını parayla silen tipler olmazsa dizi beni açmıyor :)))

    YanıtlaSil
  3. biri rejim mi dedi ???
    türkiyede rejim mi yapılır beaaa , bu kadar lezzettli yemekler varken. ah ah gelmeden önce taş gibiydim , 3 haftada göbek saldım beeeeeee başkan.


    judddyyy kızım bunlar kapitalist oyunlar alooo. para vardı da biz mi silmedik beaaa.

    neyse şöyle teknik bilgilerimlen siiz aydınlatayım o vakit : bu diziyi yazan ablamız asmalı konağı da yazmış idi. hatta onun hayali asmalı konağıda burada çekmek imiş ama o zamanki bölge şartları nedeni ile çekilememiş. senaryo kapadokyaya uyarlanmış naber. )))
    üstelik buradaki konak dahha da büyük idi...

    izleyin diyosam izleyin işte yormayın beni beaaa...

    YanıtlaSil
  4. Şişşşt Şarlot Bacı Hanım Kızııııım,

    Bak bakiiiim buraya sen :))) Sen bana, yani neresinden bakınırsan bakın en fazla 17 yaşındaki (Yok artık deve yani, artık gülmekten altıma sıçcam, 17 beeea bi de en fazla) stil-ikonsuzluğu bana, "beeeea" mi dedin beeeea? :)))) Hoooop hooooop mıhlarlar seni kızıııııım :PPP Çüüüüş at arabası, kelle kupası, bebek lapası, lahana salatası!!!! Densizin başkanı mısın nesin yaaaa sen :PPPP Ohhhh beeeea, şarladım ruhumun gazı geçti beeea... :P Ucuz olmayiiiin, banal olmayiiiin, edebinizle dizi izleyin heeee :P ayyyy uyandılar neyse şimdi daha canlı canlı dizi izlerler beeea :)))) Hadi canlarım öptüm sizi paçççozlar, seviyorum laaaaaan sizi, dümbelekler :)))

    YanıtlaSil
  5. Ve Judy denilen oburellanın başkanı,

    Kızıııım Buckley gibi herifleri valla bulamıycan rejime mejime devam et lan, sinir etme beni beeeea :) Koooop Judy Koooop... Bak bakarsan bağ olur bakmazsan dağ olur heeee... Sonra dal seforaya topla dükkanı ordan çık git ölçüsüzce kıyafet ayakkabı çanta alışverişine gir... Sonracağıma bu Buckley'i yatağa at... Herifi seksüel olarak sömür fazlasıyla :)))) Aaaaaa, rejimler ne işe yarar, evelallah hiçbirimiz obez diiliz, eeee o halde niçin yapıyoruz? Dur beeea, yazıyorum cevabını kendi sorumun patlama beeeea junk food consumer'ın başkanı.... Rakiplerimize güzeller güzeli Buckley'leri kaptırmamak "ufkumuzu" geliştirmek için kııııız rejim yapıyoruz :) Amaaaaaan hadi ben uzadım, muhabettinize göre geri gelirim yaaaaa...

    YanıtlaSil

Yaz ki muhabbet olsun.