17 Ocak 2008 Perşembe

wiki wiki pedia

bundan aylar önce günlerden bir gün , çok canım sıkılıyordu .Dedim ki deneysel bir çalışma yapayım da sıkıntımı gidereyim. hepimizin arada bir gözattığı entry 'nin serbest olduğu wikipedia sitesine ingilizce olarak yanlış bir entry girip sonuçları bekleyeyim dedim.
amacım araştırmacı bir gazeteci olarak sonuçları paylaşmak ve karın ağrımı gidermekti tabi ki.

bu sitede 16.ooo kumülatif çalışma var ve 1000 kadar gönüllü insan çalışıyor. benimle birlikte kendisi 1001 gece masallarına döndü tabiiiii... ve içinde 500.000 kadar farklı başlıkta girişler var ki bu da kendisini dünyanın en büyük ansiklopedisi yapıyor.

bu arada adıda , Hawaiye gidenler bilirler , ''wiki wiki '' hızlı otobüs servisinden geliyor. çok merak edenler ve bilmeyenler gidip yerinde görebilirler , yedikleri içtikleri onların olur , gezip gördüklerini de bizimle paylaşırlar...

neyse gelelim fasülyenin yararlarına , sayın okurlar. adını burda yazmayacağım çok ünlü bir istihbarat örgütünün çalışmalarına göre bu siteye yazılan kötü eklemeler aslında 100 saniye içinde siliniyormuş. hahhayt tarihi değiştirdim , 2 ay bekledim , hiç kimse hiçbirşeyi değiştirmedi , sonra da entry sildim , sanki hiç yokmuş gibi, silmeseydim heralde bir ömür orda kalırdı....

bu deneysel çalışmadan çıkartacağımız sonuç : wikipedia dediğimiz şey gerçekten bir nevi halka açık tuvalet ve sizden önce kimin oturduğunu asla bilemezsiniz ya da atalarımızn dediği gibi zaman kötü , siz nerenizi kollayacağınızı zaten bilirsiniz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yaz ki muhabbet olsun.