31 Mart 2006 Cuma

Ayhan Işık ve Küçük Beyin Kısmeti

Dün akşam Küçük Beyin Kısmeti isimli 1963 yapımı bir Türk filmi seyrettim sayın seyirciler. Tam da benim sevdiğim siyah beyaz, zekice yazılmış, salon komedisi tarzı bir film. Başrolde Ayhan Işık, muhteşem yakışıklılığı, harikulade fiziği, doğal zerafeti ve mükemmel zamanlamasıyla filmi alıp götürüyor. Türkan Şoray henüz o büyük değişimini yaşamamış, sevimli bir genç kız. Filmimizde Süat Avrupa'da mühendislik eğitimi alarak yurda dönmüş zengin ve çapkın bir gençtir. babası Hulusi Kentmen onu Atıf Kaptan'ın zengin ve güzel kızı Pervin'le sözlemiştir. Süat evlenmeden önce kızı tanımak ister. Bir partide Süat'ın düşüncesiz sözlerini duyan Pervin kendini Şermin olarak tanıtır, sonra kafasına komik bir peruk, suratına şişe dibi gözlükler, ağzına da kazma dişler takarar, kekeleye kekeleye Süat'a ilanı aşk eder, hem de tükürükler saçarak. Süat arkasına bakmadan kaçar, Şermin'e kur yapmaya koyulur. Şermin olarak Süat'a aşık olan Pervin, ailesine de Süat yüzünden çok içlenmiş numarası yapmaktadır ve işler arapsaçına döner.

Filmde eski İstanbul'un arnavut kaldırımı döşeli asude yollarını, alçak ve geniş kaldırımlarını görüp bizim de içlenmememiz mümkün değil sayın seyirciler. Yine de harikulade Ayhan Işık'ın ekrandan taşan cazibesi ve sıcaklığı bu filmin en güzel yanı.

1 yorum:

  1. Dostum bu filmi bende izlemeyi çok istiyorum...suat pervini görmeyi ay kadrajda. birgün bir alışveriş merkezinde bu fılmın afişini gördüm cok güzel geldi. Afiş resimledim. ardından bu afişi kullandım. Küçük beyin kısmeti güzel bir isim nede olsa sözün kısası tvde yayınlarlarsa umarım kacırmam...

    YanıtlaSil

Yaz ki muhabbet olsun.