12 Haziran 2005 Pazar

Pera Müzesi

biliyorsunuz şimdi türkiyede moda müze açmak ; bunun ne kadarının memlekete yarar sağlamak için , ne kadarının isim yapmak için ?

bugün pera müzesine gittim.

biliyorum herkes bu müze hakkında çok iyi yazılar yazacaklar , müzeyi yerlere göklere sığdıramayacaklar ama gerçek şudur ki : olmamış dostlar , olmamış.

bu müzenin ruhu paramparça , bedeni süslü bir bebek.

1. kat iki bölümden oluşuyor :
birinci kısım ; türk ölçüm aletleri , gerçekten muhteşem , herbir anı yaşamaya değer....
eğer müze sadece bu kısımdan oluşmuş olsaydı , muhteşem olurdu ama öyle olmamış.
oyuncakların sergilendiği büyük bir vitrin olmuş maalesef.
ikinci kısım ; anlamsız çiniler birliği , çabuk geçtim.

2.kat : osmanlı saraylarından görüntüler ; padişahlar , kadınlar , haremler , pütün osmanlı padişahlarının yüzü kadınsı detaylar içeriyor , gidince ne demek istediğimi hemen anlayacaksınız ve oğlan mektebini bu noktada anacaksınız.

3. kat , 4. ve 5. katlarda da değişik resimler.
aralarında güzel eserler de var ama bütünlük olmamış.
bosnalı kız isimli çalışmayı çok beğendim , başka beğendiğim çalışmalar da oldu ama isimlerini hatırlamıyorum.
iz bırakan birşey olmadı ne yapalım!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yaz ki muhabbet olsun.